Direktlänk till inlägg 18 april 2007

Relationer

Av P - 18 april 2007 16:45

Relationer är ju skitjobbiga, det är ett hårt jobb och kräver ett jävla engagemang. Men tänk om hon har rätt om vår relation, att vi inte är rätt för varandra? Det är ju lätt för henne att säga nu när hon är förälskad i en annan. Men tänk om det är sant? Jag har känt ibland att det här är inget bra, men bitit ihop. Den goda stunderna kommer....


Kan man hindra en förälskelse? Ja, det är klart att det går att stoppa tidigt om man vill, eller är det så att två människor är så rätt för varandra att det inte går att stoppa? Går det att hitta den kärleken som Cajsa Stina Åkerström sjunger i "Av längtan till dig" eller skrevs den när hon var nykär? Fan vad svårt. Vad är sanningen? Var går gränsen? hur dåligt ska detvara för att man ska dra?


Jag tror att han, föremålet för hennes kärlek, spelar ett spel. Han kommer aldrig att lämna sin fru. Att min tjej är så lättlurad och naiv trodde jag aldrig. Hon säger att hon mår så bra när hon är med sen här människan. Hon tycker verkligen om sig själv när hon spenderar tid med honom. Men vad känner hon om ett år, två år. Men så har vi också haft det, det är bara så att hon inte kan se det nu. Jag kommer ihåg i augusti när vi var ute på bilsemester o stannade i Linköping på väg hem. hade fyra underbara dagar med hela familjen. Inte fan vantrivdes hon då. Men hon är då jävla puckad för tillfället.....


Men vad händer sen? Ska hon då byta ut honom mot en ny, när hon ledsnat? Det var kanske inte rätt ändå. Så VÅR D6TTER får en ny plastpappa. Nä det kommer jag aldrig att acceptera! Och hon kallar sig oromantisk. Det finns väl ingen mer romantisk människa om man ständigt byter ut pojkvännerna mot något nytt och spännande....hon vet fan inte var hon har sig själv?


Vad fan ska jag göra? Bara avvakta? och sen förlåta om det inte funkar mellan de? Eller ge upp nu? Jag vill inte ge upp bara, det är ju det som är det lätta. Men att stanna o slåss kommer att göra mig gott på sikt...


Men att han är så jävla ansvarslös. Jag fattar det inte. Ska man ha barn om två månader med en tvååring hemma då håller man sig på mattan. Man undviker situationer där man kan hamna i kärlekstrassel. Otrohet, en natt, för att man är rädd och får ångest, OK, men att kära ner sig är under all kritik....fy fan vad jag avskyr denna människa....




 
 
Ingen bild

Sanna

18 april 2007 19:37

Ojoj vilken soppa. Klarar du dig igenom detta utan att bryta ihop, nu när du ändå valt att kämpa för er kärlek och ert liv, måste du vara alla kvinnors drömman.
Men är du värd henne?
Varningsklockorna slår med tanke på att hon "bytt ut" en kille snabbt redan .
Jag hoppas du klarar dig igenom detta svek.
kram sanna

 
Jerry

Jerry

18 april 2007 20:43

Fan vad det måste vara tufft för dig just nu. Jag har inga bra råd via kommentarerna, utan försök att tänka på dig själv utan att barnet drabbas av hennes handlanden.

Hör av dig om du vill prata med någon helt utomstående!

http://jerbaz.blogspot.com

 
Ingen bild

Sara

19 april 2007 11:35

Du har rätt, han kommer förmodligen inte lämna sin fru. Men din tjej vet precis vart hon har dig, och det är det som är så skrämmande, hon vet att hon kan prova det här och du står endå och väntar på henne sedan...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P - 23 juni 2008 17:26

hem från jobbet. Känner mig nästan utvilad. A har sovit hela natten. Det måste vara första gången på ett år. Hon är så duktig...och frisk. För en gång skull. Livets berg-o dalbana har förlorat lite av sina dalar medan topparna finns kvar..härligt.  ...

Av P - 11 juni 2008 13:35

- Jag får panik....hon bara gråter o gråter." Jag hör hennes gråt  i bakgrunden. Det gör ont i hjärtat. "Kan du inte komma hit med näsdropparna?" Jag tittar på klockan. 22.45. Jag tänker.... "Har hon gråtit länge?" Frågar jag. "Jag står inte ut....k...

Av P - 10 juni 2008 10:27

När jag läste om romanen "saker som min sambo och jag tyckte olika om" fick jag ny inspiration. Boken bygger på en blogg från 2005 som handlade om hur svårt det kan vara att leva ihop. Bloggen hade många besökare....och mynnade slutligen ut i en bok....

Av P - 14 februari 2008 13:44

men det går att älska. Det finns spärrar överallt, men det är "bara" att ge järnet. Inget att förlora....jo, det är klart det är. Man kan bli sårad. Ack, hemska tanke, men fördelarna är större än allt annat tillsammans...   våga lev     ...

Av P - 18 januari 2008 21:12

Är det min Hollywood-fantasi som jag spelar upp i mitt inre? Jag har aldrig känt såhär förut...jag är i underläge o det känns fasansfullt, men samtidigt häftigt. Hon hör inte av sig. Vad ska jag tro? Ska jag våga tro på oss? Det känns inte som någon ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards