Direktlänk till inlägg 22 augusti 2007

två saker...

Av P - 22 augusti 2007 20:35

För det första. Hur kan man gå  från att vara bra vänner till ingenting. Det är ofta det som händer när det tar slut. Även om kärleken är död så tyckte jag o AO om varandra för de vi var. Vi tyckte om varandras egenskaper o värderingar. Vi tyckte om människan bakom. Hur kan det ta slut? Att kärleken tar slut händer ofta, men det andra. Finns det kvar? Det känns inte så från hennes sida. Hon spenderar hellre tid med en bekant än med mig. Vi som var nära vänner...är inte detta konstigt? Men det är kanske så det måste vara när det tar slut. Är det någon som har varit med om något annat så säg!


För det andra. När man träffar någon o känner stark attraktion, man trivs med den människan o man blir glad när man träffar den människan...är det rätt att satsa då fast man inte är förälskad? Eller är det så att jag skulle kunna bli förälskad, men jag tillåter mig inte det? En riktigt svår fråga.....Jag tänkte jag skulle leva själv ett tag, stå på egna ben, känna mig singel, bli klar med AO innan jag träffade någon ny. Och det är kanske det jag ska göra....det känns bara lite tråkigt att inte flörta och vara småkär. Det kändes tidigare idag som att jag bestämt mig för att ta det lugnt med kärleken. Att lägga ner min flört (eller det är nog djupare än så), men det kanske jag gör för att jag är för feg o inte för att det inte är rätt. Hur ska man någonsin kunna veta? Man måste gå på magkänslan, det måste kännas rätt, men då måste man också tillåta sig att känna fullt ut. Köra järnet....


Hur gör man med kärleken....? Kanske det bara handlar om att slappna av o se tecknen så löser sig resten. Jag fortsätter min inre kamp utan att ge vika...puuhh..

  

 
 
BeaTris

BeaTris

23 augusti 2007 07:33

Även om kärleken tar slut så är det ju bra om det går att vara vänner...ni har barn tillsammans & det bandet kommer ju alltid finnas där & för A´s skull är det nog viktigt att Mamma & Pappa kan ha en bra relation.

När det gäller kärleken så är jag nog inte rätt person att svara på det, känner mig lika intrasslad själv & vet inte vad som är rätt. Men det bästa är nog att lyssna på sig själv & gå på magkänslan. Då löser det sig säkert :)

//E

http://beatris.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sara

23 augusti 2007 15:41

Det enda man kan göra i den nya kärleken är att kanske försöka fundera vad som gick fel mellan dig och ditt ex och inte göra samma fel igen. För vi lär oss väl av våra misstag, vill jag tro iaf. Satsa på den nya kärleken, även om den bara förblir en flört, för det är väl härligt nog, att få lite bekräftelse och närhet?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P - 23 juni 2008 17:26

hem från jobbet. Känner mig nästan utvilad. A har sovit hela natten. Det måste vara första gången på ett år. Hon är så duktig...och frisk. För en gång skull. Livets berg-o dalbana har förlorat lite av sina dalar medan topparna finns kvar..härligt.  ...

Av P - 11 juni 2008 13:35

- Jag får panik....hon bara gråter o gråter." Jag hör hennes gråt  i bakgrunden. Det gör ont i hjärtat. "Kan du inte komma hit med näsdropparna?" Jag tittar på klockan. 22.45. Jag tänker.... "Har hon gråtit länge?" Frågar jag. "Jag står inte ut....k...

Av P - 10 juni 2008 10:27

När jag läste om romanen "saker som min sambo och jag tyckte olika om" fick jag ny inspiration. Boken bygger på en blogg från 2005 som handlade om hur svårt det kan vara att leva ihop. Bloggen hade många besökare....och mynnade slutligen ut i en bok....

Av P - 14 februari 2008 13:44

men det går att älska. Det finns spärrar överallt, men det är "bara" att ge järnet. Inget att förlora....jo, det är klart det är. Man kan bli sårad. Ack, hemska tanke, men fördelarna är större än allt annat tillsammans...   våga lev     ...

Av P - 18 januari 2008 21:12

Är det min Hollywood-fantasi som jag spelar upp i mitt inre? Jag har aldrig känt såhär förut...jag är i underläge o det känns fasansfullt, men samtidigt häftigt. Hon hör inte av sig. Vad ska jag tro? Ska jag våga tro på oss? Det känns inte som någon ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards