Direktlänk till inlägg 30 juni 2007

ännu en dag...

Av P - 30 juni 2007 21:06

Hej,

Tandvärken har inte övergivit mig ännu. Eller rättare sagt inflammationen i tandköttet efter att en visdomstand avlägsnats. Värken tar all energi o det är svårt att vara glad. Har knappt ätit något idag av rädsla för att något ska fastna i det svarta hålet. Hoppas morgondagen blir ljusare...


Har börjat fått ordning i den nya lägenheten, men mkt återstår. Samtidigt ligger jag efter jobbmässigt o måste jobba ikapp innan semestern. Det är inte så lätt nu. Mkt som pågår samtidigt, pappaledighet, letande efter dagisplats, barnvaktning, jobb, ny lägenhet, "tand"värk, AO o A. Jag ser framemot ett semesterlugn där man kan sova ut o fokusera på A. och lägenheten.


Jag o AO fungerar bra ihop, men det finns ett grundläggande problem som vi inte berört ännu. Och det gäller hennes kärleksrelation med sin kollega. Det kanske är ett framtida problem, men jag litar inte på den människan. Jag vill inte att han ska bli någon plastpappa till A. Föremålet för AO kärlek är karismatisk, social o trevlig. Samtidigt som han måste ha en mörk sida. Att ljuga och spela ett dubbelspel så långt tid inför sin bästa vän d v s hans fru är inte ett normalt beteende. Det krävs en speciell människotyp för att klara av det o det är en människotyp jag inte vill ha i närheten av A. Hade han varit ärlig mot sin fru och berättat att han förälskat sig i en annan hade det varit OK i mina ögon. Men att under så lång tid dölja sina känslor tyder på något sociopatdrag....Jag vet ingen annan människa som skulle klarat det. De finns såklart, men det är fan inte normalt. Hur ska jag förhålla mig till detta? Sen blir jag såklart besviken på AO för att hon accepterar detta ruttna beteende från hans sida.


Men missförstå mig inte. Det måste vara ok att förälska sig i någon annan om man lever i en dålig relation, men när det är barn inblandande måste man vara ärlig. Hur ska hans fru reagera när han berättar att han dolt detta under flera månader? Hon kommer ju aldrig att förlåta honom. Det kanske hon kunde ha gjort om han varit ärlig från början. Hur ska hennes släkt reagera. Jag vill inte ha den människan i närheten av A. Men vad kan jag göra?


     

 
 
Sara

Sara

3 juli 2007 09:49

Hej! Jag har precis länkat till din sida på min blogg, hoppas det inte gjorde något, jag är i en situation som gör det rätt intressant att läsa dina tankar.

http://www.salibe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P - 23 juni 2008 17:26

hem från jobbet. Känner mig nästan utvilad. A har sovit hela natten. Det måste vara första gången på ett år. Hon är så duktig...och frisk. För en gång skull. Livets berg-o dalbana har förlorat lite av sina dalar medan topparna finns kvar..härligt.  ...

Av P - 11 juni 2008 13:35

- Jag får panik....hon bara gråter o gråter." Jag hör hennes gråt  i bakgrunden. Det gör ont i hjärtat. "Kan du inte komma hit med näsdropparna?" Jag tittar på klockan. 22.45. Jag tänker.... "Har hon gråtit länge?" Frågar jag. "Jag står inte ut....k...

Av P - 10 juni 2008 10:27

När jag läste om romanen "saker som min sambo och jag tyckte olika om" fick jag ny inspiration. Boken bygger på en blogg från 2005 som handlade om hur svårt det kan vara att leva ihop. Bloggen hade många besökare....och mynnade slutligen ut i en bok....

Av P - 14 februari 2008 13:44

men det går att älska. Det finns spärrar överallt, men det är "bara" att ge järnet. Inget att förlora....jo, det är klart det är. Man kan bli sårad. Ack, hemska tanke, men fördelarna är större än allt annat tillsammans...   våga lev     ...

Av P - 18 januari 2008 21:12

Är det min Hollywood-fantasi som jag spelar upp i mitt inre? Jag har aldrig känt såhär förut...jag är i underläge o det känns fasansfullt, men samtidigt häftigt. Hon hör inte av sig. Vad ska jag tro? Ska jag våga tro på oss? Det känns inte som någon ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards