Alla inlägg den 2 juni 2007

Av P - 2 juni 2007 16:56

Det är inte lätt att våga vara rädd, det är inte lätt att bara vara, det är inte lätt att leva sitt liv, men det går. Läget har nu stabiliserat sig. Jag kan sova på nätterna och dagarna går. Det känns bra, men samtidigt lite tråkigt. Livet var så intensivt för bara några veckor sedan. Lyckorus blandade med sorg och uppgivenhet. Jag kände dock ett rus igår kväll utan att falla ner i någon misär igen. Livet är bättre nu än för några månder sedan.


Jag har kvar mina insikter, jag har kvar mitt lugn, men det känns inte lika aktuellt nu. Ibland vill jag tillbaka till då, när livet pendlade. Livet känns dock fortfarande äkta. Jag känner mig fortfarande väldigt stolt.


Igår kände jag en enorm frustration att jag o AO inte ska leva ihop. Det känns som om vi inte ens försökt kämpa, vi har inte ens försökt hitta det nya. Jag håller på att förändras på ett djupt sätt o nu kan jag ge henne det jag aldrig kunde ge henne förut. Frustrationen äver situationen gjorde att AO o jag bråkade igår per telefon. När jag väl kom hem hade jag lugnat ner mig o förstått att det handlat om hela situationen. Jag sa att jag älskade henne när jag kom hem...o hon förstod. Det var så många känslor i kroppen som jag inte känt förut o det i sig kändes faktiskt bra. Att jag var förmögen att känna så mkt, att det hela tiden funnits i mig. Samtidigt är det ju tragiskt att det är nu, när det  är slut, som jag kan ge mig själv till henne. Jag kände mig kär o galen igår o sa det....Jag känner för första gången inte någon lust till en annan kvinna. Tidigare var jag tvungen att använda all min viljestyrka för att undvika andra kvinnor. Jag hade tagit ett mentalt beslut att inte träffa andra o gjorde följaktligen inte det, men nu känns det naturligt att inte träffa andra. Det är inte svårt att vara "trogen". Det är en ny känsla för mig.


Minnen är också såklart jobbiga. igår hjälpte jag fd svärmor med hennes flytt. Jag kom då ihåg de stunder vi varit där o ätit något gott. Jag kom ofta direkt från jobbet, lite senare än de andra o såg inte AO. Det hade varit så enkelt att gå fram o säga: Jag har saknart dig idag. O sedan pussa henne på pannan. Det hade gjort allt, men jag såg inte då.....Nu är mina ögon äntligen öppnade Jag har precis vaknat...   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards