Alla inlägg den 22 mars 2007

Av P - 22 mars 2007 09:52

Är så trött på mammor, eller för den delen pappor som låter ungen suga på napp hela dagarna. Det är väl helt OK om de befinner sig hemma eller i den privata sfären, men på öpnna förskolan eller dagis är det annorlunda. A. som har napp när hon sover eller ska sova och kanske vid något mer tillfälle hemma blir helt galen när hon ser andra ungar med napp på öppna förskolan. Hon vill givetvis ta nappen med en sur förälder som följd. Och jag får springa efter A. för att försöka hindra henne från att ta napparna från andra ungar. Det gäller dock bara ett fåtal som tur är. Men varför ska ungarna ha napp när de leker? De är inte ens ledsna...Skärpning pappor och mammor. Idag blir det en ny tur till bibblan. Tanken var att jag skulle fixa biljetter till en föreläsning, men glömde det i villervallan (förmodligen tack vare den sura kafetanten). Så det blir en långpromenad idag igen. Sen bir det gympa på ÖF. Det gäller att aktivera A. annars blir hon crazy. Hon blir less på att umgås med pappa hela dagarna och det kan man förstå. Vid 10-11-tiden börjar hon slita i vagnen för att hon vill ut sen är det fullt ös. Det gäller bara att hitta på saker så att hon inte blir gnällig. Mutor ät ganska bra. Sen trodde jag innan jag fick barn att jag skulle vara stenhård och konsekvent. Så är inte fallet. Börjar A. gråta så sätts alla resurser in för att blidka. Och det funkar. A lär sig snabbt att manipulera oss vuxna. Det får bli tuffare med nästa eventuella barn. Syns

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards