Alla inlägg den 7 mars 2007

Av P - 7 mars 2007 20:16

Det är konstigt det där med leksaker som man köper till sina småbarn. De är antingen helt ointressanta eller bara intressanta en väldigt kort stund. Däremot fjärrkontroller, mobiler är väldigt roliga att leka med. Men det konstigaste av allt är om man tar en gammal mobiltelefon som är trasig och ger den till barnet så blir den oxå snabbt ointressant. Fast mobilen i stort sett ser ut som en funktionell mobil. Hur kan det komma sig? Varför är det bara intressant att leka med saker som man inte får leka med? Hur medvetna kan de små liven vara vid 14-15 mån. ålder....?

A.

Av P - 7 mars 2007 12:35

A. sover äntligen, nä nu vaknade hon. Måste fixa mat och sen bär det iväg till ÖF. Räddaren i nöden...Utan ÖF hade det varit tungt, ingen avlastning, ingen ro, bara ansvar. Måste gå...

Av P - 7 mars 2007 12:26

forts.Hej,Jag känner att jag måste förmedla mina tankar rörande bröllop.1) För mig är det främmande att välja ut vissa bröder vid ett bröllop. Det ger en tydlig signal att man inte högprioriterar Gildas och begrepp som lojalitet och solidaritet blir innehållslösa. Om bröllopet står och faller med några tusenlappar så går det att ordna på något sätt. Antingen bjuder man alla eller ingen. Det är min bestämda åsikt. Ska man välja ut några ska man vara väldigt noggrann med att berätta detta innan!2) Att välja ut vissa bröder riskerar att leda till någon form av lojalitetskonflikt. Varför ska jag prioritera en broders bröllop om inte han prioriterar Gildas? Det leder absolut inte till förbrödning, snarare splittring, vilket är synd.3) Jonken och jag kommer att gifta oss i sommar som annonserats. För oss var det självklart att bjuda alla medlemmar just för att visa att Gildas är något mer än en festklubb. Nu har vi dock hamnat i en prekär situation. Ska vi bjuda alla utom dig, vilket inte känns bra? Eller ska vi som tänkt bjuda alla? HUR VI ÄN GÖR KOMMER vårens herrmiddag och kanske kommande hermiddagar att solkas av detta.4) Rent personligt så är jag också lite besviken, men detta rör såklart inte Gildas. Vi har känt varandra i 12 år och umgicks en del under mitten på 90-talet innan du blev medlem. Sen har vi, enligt mig, alltid haft en lite speciell relation. Snackat mkt, småbråkat etc på Gildasträffar och dylikt. Jag bodde hos dig för ett par år sedan i Nyköping och vi bada, festa och shoppa tillsammans. Kort sagt en vänskapsrelation. Kanske inte nära vänner, men ändå. Du har uppenbarligen inte sett saken på samma sätt, vilket gör att min respekt och mitt förtroende för dig såklart sjunker och du blir någon form av lös bekantskap som man inte längre behöver respektera...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards