Alla inlägg den 25 mars 2007

Av P - 25 mars 2007 18:23

Det blir i min värld en verklig upplevt stress när JAG tycker att min dotter äter dåligt. Men gör nya försök, provar något annat, försöker lura i henne mat, men inget funkar. I dessa situationer är risken uppenbar att man börjar med mutor. OK du får väl lite ketchup då, OK du får väl lite socker på, etc. Och så fortsätter det...till slut har man en bortskämd unge som bara äter sin favvorätt. Det var något som jag lovade mig aldrig skulle ske. Och nu sitter jag där tio år senare och ser sina ideal fallera. Nä, nu är det nog för jag har väldigt svårt för bortskämda barn (och vuxna för den delen). Ungar/barn som inte alls lyssnar på vuxna och aldrig gör som man säger blir outhärdliga i längden. Samtidigt tror jag att en relativ fri uppfostran är nödvändig för att barnet ska utvecklas till en självständig, kreativ och ifrågasättande individ, men det måste också finnas gränser. Och det leder till konflikter, gråt och tandagnissel, men det får man ta. Det är lätt att sitta här och vara klok när A. är ute med sin mamma och cyklar, hmmm.Var i Tyskland igår och laddade upp med sprit inför det stundande bröllopet i sommar. Vi fyllde bilen med ca 400 kg öl, vin och sprit på två man. Det känns lite som julafton när man går runt i Border Shop och spanar in priserna, fjantigt, men sant. Förmodligen är man helt sjuk eller för romantisk när det gäller sprit, men jag är långt ifrån ensam. Jag kände mig svartsjuk inatt för första gången på länge. Tjejen var på krogen och jag vaknade vid 4-tiden av att A. skrek. Då upptäckte jag att min sambo inte låg bredvid mig. Hmmmm. Först blev jag orolig och tänkte ringa, men jag försökte istället natta om A. Det lyckades inte så bra så A. fick sova med mig på madrassen i hennes rum. Jag hade dock svårt att somna om och vid 6-tiden smällde dörren igen. Då var hon hemma och jag hörde fler än en röst, men struntade i att gå upp. Jag försökte identifiera den andra rösten men det gick inte. Visste inte ens om det var en man eller kvinna. Nä, då var jag svartis...kände att jag måste penetrera mig tjej för att känslan skulle avta, men jag försökte istället somna om och lyckades till slut. På dagen när min sambo vaknat frågade jag vad som hänt? Ja, de stänger 6 påstod hon och att en kompis hade sovit över. Versionen stämde perfekt med verkligheten, men som dagt ett uns av svartsjuka...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards