Alla inlägg den 28 mars 2007

Av P - 28 mars 2007 18:42

ett väldigt tradigt ämne kommer jag att beröra nu, nämligen trötthet. Jag kommer ihåg studieitiden när man kunde sova ett par timmar per natt någon vecka för att sedan återhämta sig på några dagar. Så är inte fallet nu...jag har sedan länge haft mörka påsar under ögonen och det vägrar försvinna fast man sovit OK en natt. Det krävs tydligen mer än så. Men när kommer det då? När ska man få sova en vecka? Jag har hört att när barnet är 2 år sover det som en stock, men det vägrar jag tro på....Att i stort sett varje natt vakna två eller tre ggr tar på krafterna och vi har ändå haft det lätt. Man bli så impad av andra föräldrar som man träffar på ÖF som har två eller tre småbarn och verkar ha energi kvar. Det låter helt jävla omöjligt. Hur kan det bli någon sömn med tre småbarn. Eller är det så att det går att vänja sig med lite sömn? Man har ju hört talas om statsmän som nedprioriterar sömnen. Sover kanske 3-4 timmar/natt och klarar ändå att sköta sitt jobb. Bill Clinton var känd för det. Gick och la sig vid 2-tiden på natten, upp fem till en ny arbetsdag, Han hade förmågan att sova mikrosömn när han t ex åkte limmo till flyget. Det går i stort sett aldrig när man har barn. Då gäller det isf att anpassa sömnen till barnet, men det funkar sällan. När barnet sover det är då man har tid att duscha, diska, plocka undan, etc....ett svårt problem, men jag fattar inte hur man klarar av tvillingar och tom trillingar. Helt sjukt...tack för ikväll

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards