Direktlänk till inlägg 7 mars 2007

bröllop....

Av P - 7 mars 2007 12:26

forts.Hej,Jag känner att jag måste förmedla mina tankar rörande bröllop.1) För mig är det främmande att välja ut vissa bröder vid ett bröllop. Det ger en tydlig signal att man inte högprioriterar Gildas och begrepp som lojalitet och solidaritet blir innehållslösa. Om bröllopet står och faller med några tusenlappar så går det att ordna på något sätt. Antingen bjuder man alla eller ingen. Det är min bestämda åsikt. Ska man välja ut några ska man vara väldigt noggrann med att berätta detta innan!2) Att välja ut vissa bröder riskerar att leda till någon form av lojalitetskonflikt. Varför ska jag prioritera en broders bröllop om inte han prioriterar Gildas? Det leder absolut inte till förbrödning, snarare splittring, vilket är synd.3) Jonken och jag kommer att gifta oss i sommar som annonserats. För oss var det självklart att bjuda alla medlemmar just för att visa att Gildas är något mer än en festklubb. Nu har vi dock hamnat i en prekär situation. Ska vi bjuda alla utom dig, vilket inte känns bra? Eller ska vi som tänkt bjuda alla? HUR VI ÄN GÖR KOMMER vårens herrmiddag och kanske kommande hermiddagar att solkas av detta.4) Rent personligt så är jag också lite besviken, men detta rör såklart inte Gildas. Vi har känt varandra i 12 år och umgicks en del under mitten på 90-talet innan du blev medlem. Sen har vi, enligt mig, alltid haft en lite speciell relation. Snackat mkt, småbråkat etc på Gildasträffar och dylikt. Jag bodde hos dig för ett par år sedan i Nyköping och vi bada, festa och shoppa tillsammans. Kort sagt en vänskapsrelation. Kanske inte nära vänner, men ändå. Du har uppenbarligen inte sett saken på samma sätt, vilket gör att min respekt och mitt förtroende för dig såklart sjunker och du blir någon form av lös bekantskap som man inte längre behöver respektera...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av P - 23 juni 2008 17:26

hem från jobbet. Känner mig nästan utvilad. A har sovit hela natten. Det måste vara första gången på ett år. Hon är så duktig...och frisk. För en gång skull. Livets berg-o dalbana har förlorat lite av sina dalar medan topparna finns kvar..härligt.  ...

Av P - 11 juni 2008 13:35

- Jag får panik....hon bara gråter o gråter." Jag hör hennes gråt  i bakgrunden. Det gör ont i hjärtat. "Kan du inte komma hit med näsdropparna?" Jag tittar på klockan. 22.45. Jag tänker.... "Har hon gråtit länge?" Frågar jag. "Jag står inte ut....k...

Av P - 10 juni 2008 10:27

När jag läste om romanen "saker som min sambo och jag tyckte olika om" fick jag ny inspiration. Boken bygger på en blogg från 2005 som handlade om hur svårt det kan vara att leva ihop. Bloggen hade många besökare....och mynnade slutligen ut i en bok....

Av P - 14 februari 2008 13:44

men det går att älska. Det finns spärrar överallt, men det är "bara" att ge järnet. Inget att förlora....jo, det är klart det är. Man kan bli sårad. Ack, hemska tanke, men fördelarna är större än allt annat tillsammans...   våga lev     ...

Av P - 18 januari 2008 21:12

Är det min Hollywood-fantasi som jag spelar upp i mitt inre? Jag har aldrig känt såhär förut...jag är i underläge o det känns fasansfullt, men samtidigt häftigt. Hon hör inte av sig. Vad ska jag tro? Ska jag våga tro på oss? Det känns inte som någon ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards