Alla inlägg den 17 juli 2007

Av P - 17 juli 2007 20:50

Varför blev det som det blev? Rubriken ovan är något missvisande....men jag ville skriva om något annat helt plötsligt.


Det är ganska svårt att analysera sig själv såhär i efterhand, men vilka händelser har påverkat mig starkats o vilka konskekvenser har det fått? Det är en frågeställning som jag måste ställa mig o gärna hitta svar på. Att kvinnor kom att bli en ventil är helt klart, att erövra blev närmast en drog. Det var ett sätt att överleva, men det var också ett effektivt sätt att distansera sig. Att hålla människor på avstånd av rädsla för både att såras och att såra/svika blev paradoxalt nog nödvändigt i jakten på närhet. Men varför? Varför blev det så svårt att älska? Varför blev det så svårt med intimitet? 


Viktiga händelser/inslag i mitt liv:


- Machokultur (förnedring, maktkamp, förakt för svaghet/kvinnor)

- Feminitet

- Känslokontroll

- Skilsmässan

- "Den goda sonen"-rollen

- Ett högt spel


Ett ämne i taget:

Macho:


Fortsätter imorn...   




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards