Alla inlägg under februari 2007

Av P - 2 februari 2007 19:15

Imorn tänkte jag

Av P - 2 februari 2007 18:53

hej,Nu har jag tagit fasta på känslan när hantverkarna var här i lägenheten i onsdags. Jag är medveten om att det vi betrktar manlighet och kvinnlighet är sociala konstruktioner. D v s de är skapas om omskapas ständigt. För 200 år sedan var det manligt att gråta till exempel. Men ändå finns ju könsrollerna där som ett osynligt mösnter som påverkar och t o m styr våra liv dagligen. Mannen ska i vårt samhälle vara händig. Längre pappaledighet är fortfarande ganska ovanligt. När det då kommer hantverkare hit och jag är pappaledig hamnar man lite i underläge. Kanske inte på riktigt, men det är en personlig upplevelse eller känsla. När jag skulle ge A. frukost skulle en av hantverkarna sätta på ett barnlås under diskbänken. Situationen eller tystnaden kändes lite obehaglig. Jag tänkte att jag skulle sätta på radion och precis när jag gör det så inder jag att P1 är förinställt. Oj då tänker jag inte nog med att jag är pappaledig. Jag lyssnar på P1 också som någon jäkla nörd. Då vet man ju vad han tänker. Som tur är det sportsändning på P1. har väl aldrig hänt förr. Det räddar situationen lite. Sport är ju manligt.....Jag vet inte om fler män upplever detta? Det kanske bara är jag som är svag i min identitet?A. skriker. Måste gå

Av P - 1 februari 2007 11:07

måste pissa nu. A. är trött o less och hantverkarna jobbar på toa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards